Pracovní skupina pro investice

Pracovní skupina pro investice je poradním orgánem děkana, který zpracovává a řeší veškerou problematiku zaměřenou na plánované investiční záměry a akce Fakulty managementu VŠE.

Lenka Vetýšková, projektová manažerka

Lenka Vetýšková, projektová manažerka

Dušan Pěchota, vedoucí Technickoprovozního oddělení

Dušan Pěchota, vedoucí Technickoprovozního oddělení

Stanislav Tripes, proděkan pro strategii a rozvoj

Stanislav Tripes, proděkan pro strategii a rozvoj

Pavel Endrle, Tajemník fakulty

Pavel Endrle, Tajemník fakulty


Přístavba kolejí

  • Akce – Přístavba kolejí ke stávající budově VŠE v Jindřichově Hradci, ulice Jarošovská 1117/II, 377 01 Jindřichův Hradec.
  • Investor – Vysoká škola ekonomická v Praze, nám. W. Churchilla 1938/4, 130 67 Praha 3 Žižkov.
  • Projekt studie přístavby kolejí vypracoval Ing. Luboš Hummel, Jiráskovo předměstí 933/III, 377 01 Jindřichův Hradec, IČO 63243491, Č. autorizace 0100818, Č. zakázky 01/2024.
Údaje o území

Jedná se o stavební parcelu v katastrálním území Jindřichův Hradec. Stavba bude postavena na pozemku parcelní číslo 1836/1 a 1836/14. Pozemek je v katastru veden jako zastavěná plocha a nádvoří. Budova, ke které bude provedena přístavba, má číslo popisné 1117/II. V katastru je vedena jako objekt občanské vybavenosti. Vlastníkem objektu Vysoká škola ekonomická v Praze, jejímž je Fakulta managementu členem. Na pozemku musí být nejprve odstraněny stávající budovy, ve kterých je v současné době provozován autoservis.

Údaje o stavbě s popisem stavebního, konstrukčního a materiálového řešení

Jedná se o přístavbu kolejí k budově Fakulty managementu. Plánovaná stavba kolejí doplní celý univerzitní kampus o ubytovací prostory s technickým a provozním zázemím.

Navrhované parametry stavby – zastavěná plocha pozemku je 910 m2, obestavěný prostor 10500 m3. Výška stavby na horní hranu atiky bude 11,5 m. Výška stavby na horní hranu posledního patra bude 9,5 m.

Kompozice prostorového řešení – stavba je na pozemku umístěna tak, že vstup je z situován na jihovýchodní stranu stávajícím vstupem z Tyršovy ulice. Pokoje jsou umístěny směrem do dvorany kampusu a na tělocvičnu Slovan. Stěny, které jsou ke stávajícímu zastavěnému území s rodinnými domy, jsou pouze s okny do chodeb.

Architektonické řešení – jedná se o objekt o 3 nadzemích podlažích. Je bez podsklepení a má pultovou střechu. Stavba má půdorysný tvar L.

Využití objektu – objekt bude využíván k ubytování studentů Fakulty managementu. Navržená kapacita objektu je 109 lůžek. Bude zde 50 dvoulůžkových pokojů, 1 pokoj pro zvlášť tělesně postižené (ZTP), 2 jednolůžkové pokoje a 2 třílůžkové pokoje. Stávající technická budova bude touto novou přístavbou koleje obestavěna a v těchto prostorách bude kotelna a technické vybavení pro tento objekt. V 1. nadzemním podlaží bude vrátnice, kancelář, sklad, prádelna, šatna se sociálním zázemím, vstup a 11 pokojů. Ve 2. nadzemním podlaží bude sklad prádla, úklidová komora a 22 pokojů. Ve 3. nadzemním podlaží bude sklad prádla, úklidová komora a 22 pokojů. Všechna patra jsou přístupná po schodišti. Ve schodišťovém prostoru bude evakuační výtah. V místě přístavby ke stávající budově na jihovýchodní straně budou v původní štítové stěně probourány otvory, kterými bude možné procházet z kolejí přímo do prostor budovy fakulty. Ze 4. nadzemního podlaží budovy fakulty bude umožněn přístup na část vegetační střechy kolejí. Na zbývající části střechy budou osazeny fotovoltaické panely na výrobu elektřiny.

Konstrukční a materiálové řešení – konstrukční systém bude stěnový z cihel, na kterých budou osazeny tvrdé keramické stropy. Zdící systém bude navržen a proveden tak, aby měl objekt minimální spotřebu energie na vytápění. Obvodové zdivo bude z keramických tvárnic vyplněných pěnovým polystyrenem. Celý systém zdiva včetně napojení stěn, jejich založení, osazení překladů, provedení věnců, vyzdění ostění a nadpraží bude provedeno tak, aby tepelné vazby mezi konstrukcemi byly důsledně optimalizované. Vnitřní stěny a stropy mezi jednotlivými pokoji a technickými provozy budou řešeny tak, aby byly dodrženy požadavky na ochranu proti hluku. Venkovní výplně otvorů budou plastové s izolačními trojskly. Nad okny budou osazeny roletové překlady, ve kterých budou předokenní žaluzie.

Barevné řešení – výplně otvorů včetně žaluzií, klempířské prvky a obklady z plechu budou v šedé barvě. Fasáda bude mít bílou barvu s šedými pruhy.

Střecha bude plochá. Bude provedena jako střecha vegetační s intenzivní zelení s izolací z PVC folie.

Údaje o technické infrastruktuře a technologických zařízeních

Stavba bude napojena na stávající dopravní a technickou infrastrukturu vedoucí v ulicích podél objektu nebo přímo na vedení v areálu kampusu. Z těchto vedení bude objekt připojen na plyn, vodu, kanalizaci a do elektrické sítě. Dešťová voda ze střechy bude svedena do nové akumulační nádrže. Dešťová voda z nádrže bude využívána k zalévání venkovní zelených ploch a vegetace v areálu kampusu. Vytápění objektu a ohřev teplé vody bude zajištěno plynovými kotli. Nová kotelna bude ve stávajících prostorách kotelny v objektu fakulty, který bude začleněn do přístavby kolejí. Vytápění objektu bude řešeno teplovodním radiátorovým topením s regulací. Ve schodišti bude osazen evakuační výtah. Na střeše bude možné nainstalovat fotovoltaické panely na výrobu elektrické energie o výkonu 60 kWp. Při provozu v objektu vzniká běžný komunální odpad, který bude likvidován pravidelným svozem na řízenou skládku. Tyto odpady budou ukládány do plastových kontejnerů, které budou umístěny na pozemku u kolejí. Objekt bude řešen bezbariérově. V 1. nadzemním podlaží je 1 pokoj navržen pro handicapovanou osobu. Přístup k objektu je ze stávající obecní pozemní komunikace se sjezdem na pozemek a oplocením, které bude upraveno. Na zvětšené ploše budou osazeny zatravňovací tvárnice. V prostoru této zpevněné plochy podél objektu bude možné zaparkovat 20 osobních automobilů.