Sedmý Inovační týden přinesl 1500 návštěvníkům inspiraci, nové dovednosti i pohled do zákulisí firemní praxe
Od pondělí 3. do pátku 7. listopadu 2025 proběhl na Fakultě managementu Vysoké školy ekonomické v Praze již sedmý Inovační týden – série přednášek, workshopů a exkurzí zaměřená na propojení výuky s reálnou praxí. Celkem se uskutečnilo více než dvě desítky akcí, které navštívilo na 1500 účastníků z řad studentů a zaměstnanců fakulty, absolventů, studentů středních škol i široké veřejnosti. „Inovační týden se pro nás stal už stabilní součástí akademického kalendáře a zároveň platformou, kterou společně s našimi partnerskými organizacemi ukazujeme, že svět mimo naše učebny je stejně důležitý jako ten uvnitř. Přínos této akce vidím nejen ve znalostech a dovednostech, ale také v motivaci, kterou účastníci získávají díky osobním setkáním s odborníky z praxe,“ uvedl děkan Fakulty managementu, doc. Ing. Bc. Mojmír Sabolovič, Ph.D.
Přednášky 7. inovačního týdne pokrývaly oblast strategického řízení, kybernetické bezpečnosti, účetnictví i moderních přístupů k projektovému managementu. Účastníci si mohli poslechnout například „Kyberbezpečnost v praxi: obrana proti tichým hrozbám byznysu“ od zástupkyně Technologické agentury České republiky, retrospektivní pohled do nedávné historie v přednášce „Budování kapitalismu v Čechách aneb privatizace: sny a skutečnost“ od vedoucího Katedry společenských věd, Ing. Jiřího Vopátka, Ph.D., ujasnit si rozdíly mezi vodopádovým a agilním řízením projektů od společnosti Škoda Auto nebo pohlédnout na zdaňování streamování či obchodování s kryptoaktivy od společnosti AUDIT MAX. Retailový sektor pak reprezentovala přednáška společnosti Kaufland „Power Play of Retail: Inovativní přístup ke sponzoringu“.
Praktické zaměření čekalo na studenty například ve workshopu od absolventek Fakulty managementu v rámci jejich projektu FindOut Academy, kariérní koučink v podobě workshopu „Tvůj dream job začíná DRZÝM cílem“ od zástupců společnosti E.ON nebo netradiční workshop s metodou LEGO® SERIOUS PLAY® v rámci workshopu „Zákazníci v kostce“.
Nechyběly ani exkurze – studenti a vyučující se vydali jak do prostředí automotive sektoru ve společnosti Škoda Auto, tak i do regionálních zařízení sociální péče v rámci evropského projektu DIGI4Care, kde se mohli seznámit s chytrými technologiemi, které usnadňují práci ošetřovatelům pracujícím s osobami s kognitivními poruchami.
„Opět jsme si mohli potvrdit, že naše fakulta je nejen akademickým, ale i společensky otevřeným prostředím. Dlouhodobě se snažíme o to, aby se naši studenti mohli setkávat s inspirativními osobnostmi a firmami, a tím lépe rozuměli tomu, co je čeká v profesním životě. Vážím si každého partnera, který do akce vnáší vlastní energii a zkušenosti,“ dodává Ing. Veronika Vašíčková, Ph.D., manažerka Centra transferu znalostí, která celou akci koordinuje.
Fakulta tímto přístupem opět potvrdila, že moderní univerzitní vzdělávání není pouze o teorii, ale především o zkušenostech, které se získávají přímým kontaktem s realitou současného byznysu. Další Inovační týden opět proběhne v týdnu od 7. do 10. dubna 2026.
















































