Strategie a vzdělávání v odvětví řemeslných pivovarů
Výzkumná skupina se zabývá výzkumem řemeslných pivovarů v České republice, se zájmem o finanční výkonnost, strategii a komunikaci konkurenční výhody. Srkze rozsáhlou databázi zahrnující více než 500 pivovarů provádíme multidisciplinární analýzy, které odkrývají klíčové faktory úspěchu a poskytují důležitý vhled do ekonomiky a dynamiky pivovarnictví. Tento výzkum má zásadní význam pro udržení a rozvoj pivní kultury jako důležité součásti národního dědictví a zdroje ekonomického přínosu. Má za cíl přinést reálné výhody pro komunitu řemeslných pivovarů. V důsledku našich studií a publikací usilujeme o posílení pivovarnického sektoru, zvýšení jeho odolnosti vůči tržním výkyvům a podporu jeho schopnosti adaptace na změny v spotřebitelských preferencích, což je klíčové pro udržení bohatého dědictví, které české pivo představuje.
Členové skupiny
![Doc. Ing. Bc. Mojmír Sabolovič, Ph.D.](https://fm.vse.cz/wp-content/uploads/sabolovic_600x600_acf_cropped-4.jpg)
Doc. Ing. Bc. Mojmír Sabolovič, Ph.D.
ekonomika podniku
![Ing. Petra Kozáková, Ph.D.](https://fm.vse.cz/wp-content/uploads/blank-avatar_600x600_acf_cropped-30.jpg)
Ing. Petra Kozáková, Ph.D.
ekonomika podniku
![Mgr. Irena Míková, Ph.D.](https://fm.vse.cz/wp-content/uploads/blank-avatar_600x600_acf_cropped-31.jpg)
Mgr. Irena Míková, Ph.D.
vzdělávání dospělých
![Ing. Josef Vinš](https://fm.vse.cz/wp-content/uploads/blank-avatar_600x600_acf_cropped-32.jpg)
Ing. Josef Vinš
student doktorsk0ho studia
Cíle tvůrčí činnosti
- Prezentovat průběžné výsledky našeho výzkumu na konferenci Beeronomics 2024, diskutovat naše poznatky s odbornou veřejností a získat cennou zpětnou vazbu.
- Podat návrh projektu Interreg zaměřeného na udržení nehmotného kulturního dědictví pivní a hospodské kultury s důrazem na zvýšení atraktivity a viditelnosti řemeslných pivovarů v Česko-Rakouském regionu.
- Zmapovat klíčové kompetence pracovníků v odvětví a navrhnout strategii vzdělávání a rozvoje, která reflektuje jejich vzdělávací potřeby, přispívá k transferu výsledků vzdělávání do praxe, a má pozitivní vliv na výkonnost organizace v oblasti konkurenceschopnosti a udržitelnosti.
- Ve spolupráci s Českomoravským svazem minipivovarů a národním pivovarem Budvar organizovat a vést workshopové série a školicí programy pro podporu výměny znalostí a osvojení si nejlepších praxí v oboru mezi řemeslnými pivovarníky.
- Publikovat konečné výsledky v odborných časopisech indexovaných v databázi Web of Science.
Vybrané výstupy tvůrčí činnosti
- Tripes, S., & Klimsova, K. (2022, June). What is the Czech beer consumer really able to evaluate? The 7th Beeronomics Conference, Dublin, Ireland.
- Tripes, S., & Sabolovic, M. (2022, June). Czech craft breweries logo design. The 7th Beeronomics Conference, Dublin, Ireland.
- Sabolovic, M., & Tripes, S. (2022, June). Craft Breweries Brand Names Meaning. The 7th Beeronomics Conference, Dublin, Ireland.
- Tripes, S. (2020). Strategic Orientation and Posture: The Case of Leaders in Czech Craft Breweries. Proceedings of the 16th European Conference on Management Leadership and Governance. 16th European Conference on Management Leadership and Governance. https://doi.org/10.34190/ELG.20.025
- Tripes, S., & Dvorak, J. (2019, June). Competition and competitive advantage of Czech craft breweries. Beeronomics 2019, Plzen, Czech Republic.
- Tripes, S. (2019). Leaders of Czech Craft Breweries and Their Ability to Attract the Customer. Proceedings of the 15th European Conference on Management Leadership and Governance, 383–390. https://doi.org/10.34190/MLG.19.061
- Tripes, S., & Dvořák, J. (2017). Strategic Forces in the Czech Brewing Industry from 1990–2015. Acta Oeconomica Pragensia, 2017(3), 3–38. https://doi.org/10.18267/j.aop.580
- Tripes, S., & Findejsova, D. (2016). Microbreweries boom: Cause or effect of customers’ requirements change. Oxford Conference Series: November 2016 Abstracts e-Handbook 3rd Academic International Conference on Business, Marketing and Management, AICBMM 2016 (Oxford). 3rd Academic International Conference on Business, Marketing and Management AICBMM 2016 (Oxford), Oxford, UK. https://sites.google.com/a/flelearning.co.uk/fle/AICBMM ICISSS 2016 Abstract e-handbook.pdf
- Chmelikova, G., & Sabolovic, M. (2012). The Economics of Beer Processing. In Prof. Ayman Amer Eissa (Ed.), Trends in Vital Food and Control Engineering. InTech. http://www.intechopen.com/books/trends-in-vital-food-and-control-engineering/the-economics-of-beer-processing