Čtvrtý Inovační týden poodhalil praktické zkušenosti firem

Inovační týden, který se konal na Fakultě managementu Vysoké školy ekonomické v Praze už počtvrté, přinesl opět náhled do reálného chodu firem a organizací. Týdenní série přednášek, workshopů a exkurzí zaměřených na srovnání teoretických znalostí s reálnou praxí navštívilo téměř 1153 účastníků z řad studentů a zaměstnanců fakulty a také široké veřejnosti, kterým přednášející dali jedinečnou příležitost nahlédnout do reálného fungování jejich společností. Od pondělí 8. do čtvrtku 11. dubna 2024 představili zástupci partnerských organizací, jak se teorie transformuje v praktické podnikatelské procesy. Kromě přednášek a workshopů proběhly v inovačním týdnu také exkurze do vybraných firem, které účastníkům poskytly přímý pohled do jejich zázemí.

„Propojení teorie s praxí je něco, čemu se snažíme věnovat stále více a více, a právě inovační týden je toho příkladem. Teoretické znalosti vyčtené z učebnic nebo z odborných, vědecko-výzkumných článků, je zkrátka potřeba konfrontovat s realitou a tím, jak to ve firmách v praxi funguje. Akcí Innovation week se snažíme studentům, akademickým pracovníkům i veřejnosti předat hlubší pochopení toho, jak moderní firmy fungují a jak se inovace promítají do každodenního podnikání,“ poznamenal k akci Mojmír Sabolovič, děkan Fakulty managementu.

První den inovačního týdne byl tentokrát věnován komplexnímu porozumění bezpečnosti v prostředí školství. Tzv. Safety MonDay nabídlo ve spolupráci s Krajským ředitelstvím Policie Jihočeského kraje a Zdravotnickou záchrannou službou Jihočeského kraje jak teoretické poznatky, tak praktický nácvik chování v mimořádných situacích.

Pro studenty si připravili přednášky a workshopy také pedagogové Fakulty managementu. Jiří Vopátek se věnoval měnovým reformám v přednášce Tři peněžní reformy pro jednu generaci aneb 70 let od velké vládní peněžní loupeže (1953-2023). Je co slavit?, Jan Závodný Pospíšil zopakoval kooperativní přístupy v rámci hravého workshopu LEGO® Serious Play® a pro studenty, kteří v současné době dokončují své bakalářské a diplomové práce byl opět připraven Bakalářkový a diplomkový hackathon s názvem DOPIŠ TO!

V rámci exkurzí mohli studenti poznat prostředí největší české e-commerce společenosti, Alza.cz a v rámci zdravotnického managementu také společnost HARTMANN – RICO.

Stejně jako v předchozím inovačním týdnu, který proběhl v říjnu roku 2023, i tentokrát byl velký zájem o praktický workshop zaměřený na práci s generativní umělou inteligencí v podání společnosti YDEAL. Zástupci České spořitelny připravili pro studenty témata Co hýbe českou ekonomikou aneb digitalizace a robotizace mění všechna odvětví a Projektové řízení vs. agilní techniky: souboj těžkých vah, Škoda Auto představila IT zahraniční projekty a vstup na nové trhy a společnost Hypolife například praktický workshop Nebuď švorc: proč je dobré finančně plánovat už při studiu?, Trendy v distribuci pojištění představili zástupci pojišťovny Kooperativa, workshop z oblasti work-life balance pod názvem Život vs. prachy přinesla společnost Oliversum a Způsobům financování nestátních neziskových organizací se věnovaly zástupkyně neziskové organizace Otevřená OKNA. Čtvrtek v inovačním týdnu byl pojat jako kariérní den, během nějž kromě přednášek a workshopů zaměřených primárně na oblasti HR a osobního rozvoje, proběhl ve spolupráci s Jihočeskou hospodářskou komorou také veletrh práce, kterého se zúčastnilo 16 vystavovatelů. Přednášky připravily společnosti dm drogerie markt, která se zaměřila na rozvoj zaměstnanců ve workshopu Co (ne)vidí zákazník, ale zažívá spolupracovník v déemku?, společnost Kaufland představila 20 příkladů témat z praxe personálního oddělení v Kauflandu, důležitost osobního brandu ve workshopu Proč je pro kariéru důležitý LinkedIn? připravili zástupci Coca-Cola HBC Česko a Slovensko a o Talentových programech a metodách výběru kandidátů v E.ONu promluvili zástupci firmy E.ON.

Inovační týden je pravidelnou sérií akcí, která demonstruje závazek Vysoké školy ekonomické v Praze k rozvoji praktických dovedností svých studentů a ke zlepšování vzdělávacího procesu prostřednictvím zkušeností ze světa reálného byznysu. V průběhu inovačních týdnů neprobíhá tradiční rozvrhovaná výuka a vše se soustřeďuje právě do jednotlivých akcí partnerských organizací.