Inovační týden na Fakultě managementu VŠE navštívil rekordní počet posluchačů

Rozšířit a oživit výuku, ukázat řešení problému v reálné praxi a nahlédnout do běžného denního chodu společností a firem. To jsou hlavní myšlenky inovačního týdne, který proběhl již popáté na celé Vysoké škole ekonomické v Praze. Program na Fakultě managementu, která sídlí v Jindřichově Hradci, nabídl i tentokrát ve spolupráci s partnerskými organizacemi fakulty 20 přednášek, workshopů a exkurzí, kterých se zúčastnilo na 2000 návštěvníků. Některé aktivity probíhaly takzvanou hybridní formou, bylo se jich tedy možné zúčastnit také on-line. U vybraných přednášek byly pořízeny také záznamy, které jsou k dispozici na fakultním profilu na platformě YouTube.

„Upřímně jsme byli velice mile překvapeni počtem návštěvníků. O akce v inovačním týdnu je vždy velký zájem, ten letošní však překonal všechny předchozí ročníky. Jsme rádi, že nejen naši studenti, zaměstnanci či absolventi, ale také široká veřejnost i studenti středních škol vyhledávají odborná témata, která jim mohou rozšířit nejen obzory, ale také odborné znalosti,“ okomentovala letošní ročník hlavní organizátorka inovačního týdne, Veronika Vašíčková, která je zároveň manažerkou Centra transferu znalostí na Fakultě managementu.

Jako v předchozích inovačních týdnech, i tentokrát byly studenty Fakulty managementu velice pozitivně hodnoceny exkurze, které umožnily pohled do zákulisí ve společnostech LABS1503 a Coca-Cola HBC Česko a Slovensko. Exkurze byly opět doplněny řadou profesních mikropřednášek, které nastínily jednotlivé oblasti fungování těchto firem.

Sérii čistě praktických workshopů zahájila Kooperativa pojišťovna, která studentům zadala realizaci mikroprojektu, zástupkyně společnosti Hranipex přehledně nastínily proces náboru zaměstnanců se všemi tipy, jak potenciální zaměstnavatele z pozice uchazeče o zaměstnání zaujmout, společnost Logio si pro studenty připravila tříhodinový projekt zaměřený na řízení dodavatelských řetězců a společnost AmRest případovou studii cílenou na otevření nové provozovny nadnárodního fast-foodového řetězce. I tentokrát byl pro studenty třetích a pátých ročníků připraven takzvaný bakalářkový a diplomkový hackathon, jehož cílem bylo se studenty projít veškerou problematiku spojenou se začátky psaní kvalifikačních prací.

Odborné přednášky pak nabídly širokou škálů témat. Společnost Škoda auto se zaměřila na Vodopádové a agilní řízení projektů, budoucnost digitálního prodeje v roce 2030 nabídla společnost E.ON a zástupce společnosti Sonnentor představil přístupy společnosti k udržitelnosti při výrobě nejen čaje. Středa v inovačním týdnu nabídla přednášku o korporátním pojištění od společností MAXIM Financial Services a OK GROUP, právní problematiku bezpečnosti na fotbalových stadionech od Ligové fotbalové asociace, detailní pohled na problematiku důležitosti účetních výkazů od společnosti BDO, představení One Family konceptu od poradenské firmy 4fin Better Together, realitu při vymáhání pohledávek ve zdravotním pojištění od Všeobecné zdravotní pojišťovny, příklady z pojišťovnické praxe a investování od Kooperativa pojišťovny, řízení úvěrových rizik v bankách a specializovaných úvěrových institucích od společnosti ESSOX a pohled na cirkulární ekonomiku jako impuls k inovacím od společnosti Plastia. Vše bylo zakončeno absolventskou přednáškou Drahoslava Hadače zaměřenou na profesní cestu od studenta vysoké školy až na post produktového manažera.