Sedmý Inovační týden přinesl 1500 návštěvníkům inspiraci, nové dovednosti i pohled do zákulisí firemní praxe

Od pondělí 3. do pátku 7. listopadu 2025 proběhl na Fakultě managementu Vysoké školy ekonomické v Praze již sedmý Inovační týden – série přednášek, workshopů a exkurzí zaměřená na propojení výuky s reálnou praxí. Celkem se uskutečnilo více než dvě desítky akcí, které navštívilo na 1500 účastníků z řad studentů a zaměstnanců fakulty, absolventů, studentů středních škol i široké veřejnosti. „Inovační týden se pro nás stal už stabilní součástí akademického kalendáře a zároveň platformou, kterou společně s našimi partnerskými organizacemi ukazujeme, že svět mimo naše učebny je stejně důležitý jako ten uvnitř. Přínos této akce vidím nejen ve znalostech a dovednostech, ale také v motivaci, kterou účastníci získávají díky osobním setkáním s odborníky z praxe,“ uvedl děkan Fakulty managementu, doc. Ing. Bc. Mojmír Sabolovič, Ph.D.

Přednášky 7. inovačního týdne pokrývaly oblast strategického řízení, kybernetické bezpečnosti, účetnictví i moderních přístupů k projektovému managementu. Účastníci si mohli poslechnout například „Kyberbezpečnost v praxi: obrana proti tichým hrozbám byznysu“ od zástupkyně Technologické agentury České republiky, retrospektivní pohled do nedávné historie v přednášce „Budování kapitalismu v Čechách aneb privatizace: sny a skutečnost“ od vedoucího Katedry společenských věd, Ing. Jiřího Vopátka, Ph.D., ujasnit si rozdíly mezi vodopádovým a agilním řízením projektů od společnosti Škoda Auto nebo pohlédnout na zdaňování streamování či obchodování s kryptoaktivy od společnosti AUDIT MAX. Retailový sektor pak reprezentovala přednáška společnosti Kaufland „Power Play of Retail: Inovativní přístup ke sponzoringu“.

Praktické zaměření čekalo na studenty například ve workshopu od absolventek Fakulty managementu v rámci jejich projektu FindOut Academy, kariérní koučink v podobě workshopu „Tvůj dream job začíná DRZÝM cílem“ od zástupců společnosti E.ON nebo netradiční workshop s metodou LEGO® SERIOUS PLAY® v rámci workshopu „Zákazníci v kostce“.

Nechyběly ani exkurze – studenti a vyučující se vydali jak do prostředí automotive sektoru ve společnosti Škoda Auto, tak i do regionálních zařízení sociální péče v rámci evropského projektu DIGI4Care, kde se mohli seznámit s chytrými technologiemi, které usnadňují práci ošetřovatelům pracujícím s osobami s kognitivními poruchami.

„Opět jsme si mohli potvrdit, že naše fakulta je nejen akademickým, ale i společensky otevřeným prostředím. Dlouhodobě se snažíme o to, aby se naši studenti mohli setkávat s inspirativními osobnostmi a firmami, a tím lépe rozuměli tomu, co je čeká v profesním životě. Vážím si každého partnera, který do akce vnáší vlastní energii a zkušenosti,“ dodává Ing. Veronika Vašíčková, Ph.D., manažerka Centra transferu znalostí, která celou akci koordinuje.

Fakulta tímto přístupem opět potvrdila, že moderní univerzitní vzdělávání není pouze o teorii, ale především o zkušenostech, které se získávají přímým kontaktem s realitou současného byznysu. Další Inovační týden opět proběhne v týdnu od 7. do 10. dubna 2026.

Partneři inovačního týdne

Kaufland Česká republika
Škoda Auto
EG.D
E.ON
GasNet
ESSOX
AUDIT MAX
BDO
YDEAL
Deloitte
Lucie Nová
Generali Česká Distribuce
DIGI4Care
Technologická agentura České republiky
FindOut Academy