#genAI4genZ – nové výzvy ve vzdělávání
Výzkumná skupina genAI4genZ se soustředí na aktuální a palčivou společenskou výzvu související s nástupem generativní umělé inteligence (genAI) v kontextu vysokoškolského vzdělávání (HE). Skupina zkoumá postoje generace Z k využívání nástrojů genAI, způsoby jejich integrace do vzdělávacího procesu, a dopady na sféru vysokoškolského vzdělávání. Rovněž se zaměřuje na faktory ovlivňující využití genAI, zajištění akademické integrity a etiky, a na vzdělávání studentů i pedagogů k efektivnímu a udržitelnému používání těchto technologií.
Členové týmu
Ing. Michal Novák. Ph.D.
Ing. Daria Gunina, Ph.D.
PhDr. Jan Z. Pospíšil, Ph.D.
Výzkumné směry
- Postoje generace Z k využití nástrojů genAI
- Využití nástrojů genAI ve vysokoškolském vzdělávání a jejich dopady
- Faktory ovlivňující využití genAI
- Etické a udržitelné využívání genAI ve vzdělávání
Vybrané předchozí výstupy tvůrčí činnosti
- projekt Innovation of the education process towards implementing AI tools výzvy Visegrad Funds (22410227, 2024-2025) ve spolupráci s Eötvös Loránd University, Jagiellonian University in Kraków, Slovak University of Agriculture in Nitra, hlavní řešitel University of West Bohemia