Vedlejší specializace
V průběhu magisterského navazujícího studijního programu si zvolíš vedlejší specializaci, se kterou probádáš hlubší zákoutí vybraných oborů nebo odvětví. Specializace jsou uceleným blokem pěti předmětů, které studuješ ve třetíma čtvrtém semestru svého studia. Máme jich celkem pět; čtyři jsou vyučovány v češtině a jedna v angličtině.
Jaké specializace si můžeš vybrat?
Specializace podnikový management je určena těm studentům, kteří se chtějí rozvíjet a prohlubovat své znalosti v oblasti organizačního designu, mezinárodního managementu, modelování v managementu, podnikových financí a řízení dodavatelských řetězců. Absolventi vedlejší specializace se budou schopni orientovat v široké škále nástrojů a technik aplikovatelných v managementu podniku a budou schopni navrhovat a realizovat komplexní systémy v dynamickém globalizovaném prostředí.
Co bude umět absolvent této specializace?
- analyzovat základní pojmy, jako je globalizace, integrace, politické a ekonomické systémy a riziko, analyzovat úroveň sociálních institucí a kulturní a etická specifika zemí a navrhnout optimální strategii pro vstup na zahraniční trh a optimální organizační strukturu, analyzovat důsledky zvolené strategie z hlediska specifik práce s lidskými zdroji,
- aplikovat vybrané modely organizačního designu při hodnocení organizace jako celku, dát do souvislosti jednotlivé dílčí komponenty organizace a vysvětlit jejich vzájemné vztahy, diskutovat soulad a nesoulad dílčích komponent organizace, plánovat změny v organizaci s ohledem na vzájemné vztahy dílčích komponent organizačního designu,
- navrhnout vhodný obchodní model pro specificky určenou organizační strukturu, definovat způsob syntézy hodnototvorných ukazatelů v ziskové i neziskové organizaci, navazující na její obchodní model, aplikovat systémový, tj. celostní a zpětnovazební přístup v analýze a návrhu strukturního i parametrického návrhu řízené problematiky, rozpoznat standardizované formy tvorby hodnoty a výkonnosti a definovat jejich charakteristické ukazatele, analyzovat organizační znalosti a data za účelem vytvoření validního konceptuálního modelu řízené entity, použít optimální modelovací nástroje pro různé rozsahy a úrovně řešení manažerských problémů, porovnat různé druhy manažerských strategií, harmonizujících a optimalizujících klíčové ukazatele výkonnosti,
- aplikovat vybrané logistické techniky při návrhu a hodnocení dodavatelského řetězce, analyzovat rizika spojená s tvorbou dodavatelského řetězce, diskutovat specifika různých typů dodavatelských řetězců.
Marketing je jednou z disciplín, která v současnosti láká studenti nejvíce. Nyní mají možnost v rámci vedlejší specializace proniknout hlouběji do problematiky spotřebitelského chování, brand managementu, marketingu služeb a oblasti digitálního marketingu. Tyto oblasti jsou doplněny sehrávkou komplexní marketingové simulace, která prověří, jak jsou studenti schopni nabyté znalosti uplatnit. Absolventi této specializace se budou schopni orientovat v široké škále marketingových nástrojů a technik a budou schopni navrhovat a realizovat komplexní marketingové strategie v dynamickém globalizovaném prostředí.
Co bude umět absolvent této specializace?
- rozumět specifikům marketingu v online prostředí, navrhovat komplexní marketingové strategie zahrnující online i offline marketingové nástroje, identifikovat specifické charakteristiky zákazníků v online prostředí a zohlednit odlišné způsoby spotřebitelského online chování v závislosti na těchto charakteristikách,
- rozlišit mezi různými pohledy na spotřebitelské chování; navrhovat a analyzovat spotřebitelské průzkumy; použít vybrané koncepty a teorie spotřební kultury při interpretaci historických a soudobých tendencí ve vývoji konzumerismu; zohlednit ekonomický a manažerský pohled na spotřebu se sociální a kulturní kritikou konzumerismu,
- navrhnout vhodné nástroje pro zajištění obchodního růstu značek, navrhovat a realizovat dlouhodobé brandingové strategie pro efektivní řízení značky; rozpoznat cílové skupiny uživatelů značky, jejich specifika, potřeby a přístupy ke značce,
- rozumět specifikům marketingu v oblasti služeb, navrhnout a realizovat marketingové strategie pro firmu poskytující služby; aplikovat marketingový mix 7P ve službách pro zlepšení výkonnosti firmy poskytující služby a vyššího uspokojení klientů,
- prokázat schopnost aplikovat znalosti a dovednosti nabyté absolvováním předmětů specializace v prostředí komplexní marketingové simulace.
Specializace se dotýká oblasti zdravotní péče, a to jak ve světě, tak v lokálních podmínkách České republiky. Na Fakultě managementu patřila vždy mezi vyhledávané, v současnosti je vyučována odborníky s dlouholetými zkušenostmi z praxe, díky čemuž získávají studenti praktičtější, ucelený vhled do problematiky a budou po dokončení této specializace schopni úspěšně pracovat na vedoucích pozicích nejen ve zdravotnických zařízeních, ale také u jejich dodavatelů a dalších partnerských organizací.
Co bude umět absolvent této specializace?
- vysvětlit podstatu managementu zdravotnických služeb, veřejného zdraví a manažerské epidemiologie jako nástroje analýzy veřejného zdraví. Získávat, zpracovávat a využívat informace jako podklad k řízení, vytvářet koncepce a plány zdravotnického zařízení, aplikovat získané dovednosti na úrovni operačního a středního článku managementu ve vedení jednotlivých úseků zdravotnického zařízení,
- aplikovat základní principy ekonomické teorie do systému poskytování zdravotnických služeb prostřednictvím využití specifických znalostí chování zdravotnických systémů a jednotlivých subjektů zdravotnického trhu. Orientovat se v základních formách financování jednotlivých typů zdravotnických subjektů a zařízení,
- vysvětlit podstatu ekonomického oceňování programů zdravotní péče,
- definovat kvalitu poskytovaných služeb, používat kritéria hodnocení kvality ve zdravotnických službách, účelně a efektivně řídit zvyšování kvality zdravotní péče na úrovni nemocničního oddělení,
- orientovat se v problematice zdravotnické informatiky, a to včetně specifických oblastí, jaké představuje problematika nemocničních informačních systémů, elektronické dokumentace pacientů, zobrazovací modality/systémy nebo relativně nový koncept tzv. důkazové medicíny,
- porozumět základním právním a etickým aspektům v manažerském rozhodování v oblasti zdravotnictví.
Znalostní management je určen studentům, kteří si chtějí prohloubit znalosti a dovednosti v problematice samotného znalostního managementu, dále v oblasti managementu informačních systémů, mají zájem o základy moderních databázových systémů, o problematiku řízení dodavatelských řetězců a o seznámení se základními přístupy k modelování v ekonomii a managementu. Absolventi vedlejší specializace se budou schopni orientovat v široké škále nástrojů a technik pro práci s informacemi a znalostmi a budou schopni navrhovat a realizovat komplexní systémy v dynamickém globalizovaném prostředí.
Co bude umět absolvent této specializace?
- použít postupy znalostního managementu, organizačního učení a aplikovat principy procesního řízení a systémového myšlení, navrhnout kritické faktory úspěšnosti a klíčové indikátory pro měření výkonnosti a použít je pro hodnocení výkonnosti podniku,
- použít jazyk SQL pro práci s databází, analyzovat požadavky jednoduchého informačního systému a navrhnout vhodný datový model a aplikovat pravidla pro transformaci modelu do návrhu databáze,
- aplikovat vybrané logistické technologie při návrhu a hodnocení dodavatelského řetězce, analyzovat rizika spojená s tvorbou dodavatelského řetězce, diskutovat specifika různých typů dodavatelských řetězců,
- chápat podstatu manažerských informačních systémů a jejich roli v řízení firmy,
- vyřešit základní mikroekonomické problémy týkající se rozhodování firem a jednotlivců a navrhnout vlastní řešení, analyzovat faktory ovlivňující významně vybrané mikro a makro ukazatele, použít matematické, statistické, grafické a softwarové prostředky pro kvantitativní analýzy a modelování, analyzovat míru konvergence/divergence/polarizace a stabilitu/mobilitu vývoje.
Vedlejší specializace Business Management je anglická variantou specializace Podnikový management, má tedy stejný obsah jako její česká verze. Organizační design, mezinárodní management, modelování v managementu, podnikové finance a řízení dodavatelských řetězců jsou zde vyučovány plně v angličtině. Absolventi vedlejší specializace se budou schopni orientovat v široké škále nástrojů a technik aplikovatelných v managementu podniku a budou schopni navrhovat a realizovat komplexní systémy v dynamickém globalizovaném prostředí.
Co bude umět absolvent této specializace?
- analyzovat základní pojmy, jako je globalizace, integrace, politické a ekonomické systémy a riziko, analyzovat úroveň sociálních institucí a kulturní a etická specifika zemí a navrhnout optimální strategii pro vstup na zahraniční trh a optimální organizační strukturu, analyzovat důsledky zvolené strategie z hlediska specifik práce s lidskými zdroji,
- aplikovat vybrané modely organizačního designu při hodnocení organizace jako celku, dát do souvislosti jednotlivé dílčí komponenty organizace a vysvětlit jejich vzájemné vztahy, diskutovat soulad a nesoulad dílčích komponent organizace, plánovat změny v organizaci s ohledem na vzájemné vztahy dílčích komponent organizačního designu,
- navrhnout vhodný obchodní model pro specificky určenou organizační strukturu, definovat způsob syntézy hodnototvorných ukazatelů v ziskové i neziskové organizaci, navazující na její obchodní model, aplikovat systémový, tj. celostní a zpětnovazební přístup v analýze a návrhu strukturního i parametrického návrhu řízené problematiky, rozpoznat standardizované formy tvorby hodnoty a výkonnosti a definovat jejich charakteristické ukazatele, analyzovat organizační znalosti a data za účelem vytvoření validního konceptuálního modelu řízené entity, použít optimální modelovací nástroje pro různé rozsahy a úrovně řešení manažerských problémů, porovnat různé druhy manažerských strategií, harmonizujících a optimalizujících klíčové ukazatele výkonnosti,
- aplikovat vybrané logistické techniky při návrhu a hodnocení dodavatelského řetězce, analyzovat rizika spojená s tvorbou dodavatelského řetězce, diskutovat specifika různých typů dodavatelských řetězců.