Podmínky zpracování kvalifikačních prací na Fakultě managementu VŠE (OD F6-1/2021)

platný předpis

1 Rozsah platnosti

Toto opatření v souladu se Studijním a zkušebním řádem VŠE upravuje podmínky zpracování kvalifikačních prací studentů zapsaných do bakalářských a magisterských studijních programů akreditovaných na Fakultě managementu VŠE v Jindřichově Hradci.


2 Bakalářská práce

2.1 Zadání práce
  1. Bakalářská práce může být zpracovávána na všech pedagogických pracovištích Fakulty managementu. Zpracování práce na jiném pracovišti VŠE nebo mimo VŠE není možné.
  2. Návrhy témat bakalářských prací, schválené vedoucími příslušných pracovišť, vyhlašují vedoucí prací v termínech stanovených harmonogramem příslušného akademického roku.
  3. Studenti si v souladu s harmonogramem zapisují kurz 6BBSE1 Bakalářský seminář, jehož úspěšné absolvování je nezbytnou podmínkou pro připuštění práce k obhajobě.
  4. Studenti mají právo navrhnout vlastní téma bakalářské práce. Tento návrh projednají s konkrétním akademickým pracovníkem, který by práci vedl. Pokud je následně téma schváleno také vedoucím pracoviště, je vedoucí práce povinen vložit zadání do studijního informačního systému.
  5. O přidělení či změně tématu, případně vedoucího práce rozhoduje vedoucí pracoviště, na kterém je práce zpracovávána.
  6. Studenti jsou povinni během zpracování práce spolupracovat dohodnutou formou s vedoucím práce. Pokud tuto podmínku neplní, může vedoucí práce požádat vedoucího pracoviště o zproštění povinnosti vedení práce.
2.2 Obsah, rozsah a náležitosti bakalářské práce
  1. Obsah, rozsah, náležitosti a formální úprava bakalářské práce jsou uvedeny v aktuálně platných Pokynech pro psaní kvalifikačních prací na FM VŠE, které jsou v aktuálním znění nedílnou součástí tohoto Opatření a jsou vždy dostupné z https://fm.vse.cz/studijni-dokumenty/sablony-kvalifikacnich-praci/.
  2. Bakalářská práce se předkládá v českém, slovenském nebo anglickém jazyce. Vedoucí pracoviště může povolit na základě žádosti studenta zpracování práce i v jiném jazyce. Tato skutečnost musí být uvedena v zadání práce. Práce musí v tomto případě obsahovat také anotaci v českém nebo slovenském jazyce.
  3. Studenti odevzdávají kompletní elektronickou verzi bakalářské práce v systému InSIS, v termínu obhajoby pak komisi předloží jednu tištěnou kopii v jakékoliv vazbě.
2.3 Odevzdání, hodnocení a obhajoba bakalářské práce
  1. Studenti jsou povinni odevzdat práci v termínu určeném pro příslušný termín obhajoby harmonogramem akademického roku. Vedoucí pracoviště má výjimečně právo prodloužit termín pro odevzdání práce, případně stanovit termín pro odevzdání práce u termínu obhajoby v období, které není uvedeno v harmonogramu akademického roku.
  2. Odevzdáním práce se rozumí uložení její elektronické verze do studijního informačního systému v souladu s příslušnými vnitřními předpisy VŠE.
  3. Na odevzdanou bakalářskou práci zapracovávají oponentské posudky vedoucí práce a stanovený oponent. Oponenta práce schvaluje na základě návrhu vedoucího práce vedoucí pracoviště, na kterém je práce zpracovávána.
  4. Posudky musí ve stanovené struktuře obsahovat komplexní hodnocení práce a návrh její klasifikace a jsou zpracovávány v systému InSIS v předepsané struktuře.

3 Diplomová práce

3.1 Zadání práce
  1. Diplomová práce může být zpracovávána na všech pedagogických pracovištích Fakulty managementu. Zpracování práce na jiném pracovišti VŠE nebo mimo VŠE není možné.
  2. Návrhy témat diplomových prací, schválené vedoucími příslušných pracovišť, vyhlašují vedoucí prací v termínech stanovených harmonogramem příslušného akademického roku.
  3. Studenti si v souladu s harmonogramem zapisují kurz 6MDSE1 Diplomový seminář, jehož úspěšné absolvování je nezbytnou podmínkou pro připuštění práce k obhajobě.
  4. Studenti mají právo navrhnout vlastní téma diplomové práce. Tento návrh projednají s konkrétním akademickým pracovníkem, který by práci vedl. Pokud je následně téma schváleno také vedoucím pracoviště, je vedoucí práce povinen vložit zadání do studijního informačního systému.
  5. O přidělení či změně tématu, případně vedoucího práce rozhoduje vedoucí pracoviště, na kterém je práce zpracovávána.
  6. Studenti jsou povinni během zpracování práce spolupracovat dohodnutou formou s vedoucím práce. Pokud tuto podmínku neplní, může vedoucí práce požádat vedoucího pracoviště o zproštění povinnosti vedení práce.
3.2 Obsah, rozsah a náležitosti diplomové práce
  1. Obsah, rozsah, náležitosti a formální úprava diplomové práce jsou uvedeny v aktuálně platných Pokynech pro psaní kvalifikačních prací na FM VŠE, které jsou v aktuálním znění nedílnou součástí tohoto Opatření a jsou vždy dostupné z https://fm.vse.cz/studijni-dokumenty/sablony-kvalifikacnich-praci/.
  2. Diplomová práce se předkládá v českém, slovenském nebo anglickém jazyce. Vedoucí pracoviště může povolit na základě žádosti studenta zpracování práce i v jiném jazyce. Tato skutečnost musí být uvedena v zadání práce. Práce musí v tomto případě obsahovat také anotaci v českém nebo slovenském jazyce.
  3. Studenti odevzdávají kompletní elektronickou verzi diplomové práce v systému InSIS, v termínu obhajoby pak komisi předloží jednu tištěnou kopii v jakékoliv vazbě.
3.3 Odevzdání, hodnocení a obhajoba diplomové práce
  1. Studenti jsou povinni odevzdat práci v termínu určeném pro příslušný termín obhajoby harmonogramem akademického roku. Vedoucí pracoviště má výjimečně právo prodloužit termín pro odevzdání práce, případně stanovit termín pro odevzdání práce u termínu obhajoby v období, které není uvedeno v harmonogramu akademického roku.
  2. Odevzdáním práce se rozumí uložení její elektronické verze do studijního informačního systému v souladu s příslušnými vnitřními předpisy VŠE.
  3. Na odevzdanou diplomovou práci zapracovávají oponentské posudky vedoucí práce a stanovený oponent. Oponenta práce schvaluje na základě návrhu vedoucího práce vedoucí pracoviště, na kterém je práce zpracovávána.
  4. Posudky musí ve stanovené struktuře obsahovat komplexní hodnocení práce a návrh její klasifikace a jsou zpracovávány v systému InSIS v předepsané struktuře.

Toto opatření ruší Opatření děkana 2/2017 a nabývá účinnosti dnem 11. dubna 2021