Druhý inovační týden opět přinesl náhledy do praxe

Rozšíření přehledu o aplikaci teoretických přístupů v praxi, aktuální témata, která společnosti z praxe reálně řeší nebo problematika veřejných rozpočtů. Nejen tyto informace zazněly v průběhu inovačního týdne, který na Vysoké škole ekonomické v Praze proběhl na konci března 2023.

Hlavním cílem inovačního týdne, tzv. #innoweeku, bylo i tentokrát vytvořit prostor pro představení partnerských organizací. Ty v rámci odborných přednášek, workshopů či exkurzí umožnily nahlédnout do aktivit a projektů, které se v praxi reálně řeší. Díky tomu mohli studenti porovnat, jak se od sebe odlišují teoretické základy získané výukou a praxe, se kterou se společnosti potýkají. Inovační týden byl opět určen nejen pro studenty a zaměstnance, ale řada aktivit byla určena také pro širokou veřejnost či pro studenty středních škol. Všech aktivit se tentokrát zúčastnilo více než 550 návštěvníků.

„Po prvním #innoweeku, který jsme organizovali na přelomu října a listopadu v loňském roce, jsme získali přibližný přehled o tom, jaké aktivity a oblasti studenty zajímají a o které mají reálně zájem. S tím ohledem jsme připravovali také program pro inovační týden v tomto semestru“, uvádí hlavní koordinátorka inovačního týdne na Fakultě managementu, Ing. Veronika Vašíčková, manažerka Centra vzdělávání a transferu znalostí. Organizačnímu týmu se společně s dlouhodobě budovanou sítí partnerů Fakulty managementu podařilo připravit pro současný semestr pestré portfolio aktivit. „Partnery i témata přednášek a workshopů jsme se snažili řešit především ve spolupráci s vyučujícími, což nám umožnilo jít u některých předmětů nad rámec jejich teoretického obsahu. Kromě partnerských organizací jsme však zapojili do inovačního týdne také některé naše absolventy, kteří se k nám vždy rádi vracejí a ukazují současným studentům, jak to v byznysu funguje“, doplnila Ing. Veronika Vašíčková.

Se stále častěji diskutovaným tématem udržitelnosti v přednášce Uhlíková neutralita – bezvýznamný buzzword nebo významný závatek? přijel studenty seznámit Ladislav Jelen, absolvent fakulty, který dlouhodobě pracuje ve společnosti Coca-Cola HBC Česko a Slovensko. Na studenty čekala dále témata osobního rozvoje, ať už od společnosti dm drogerie markt v přednášce Hledej svou jedinečnost, work-life ballance přístupy Petra Šimáčka ze společnosti Yamazaki Mazak Central Europe v přednášce Jak si užít pracovní život a nezbláznit se z toho nebo rozvoj kariéry pod názvem Nastartuj svou kariéru ve velkém od hlavního partnera Fakulty managementu, společnosti Lidl. Společnost Lidl byla do inovačního týdne zapojena rovněž možností exkurze do jejich logistického centra. O Řízení pohledávek v době energetické krize se na fakultu přijela podělit Lucie Vybíralová, vedoucí managementu pohledávek společnosti E.ON.

Rozšíření výuky v oblasti marketingu pak přinesla dvojice přednášek Jak se prodávají lázně od Markéty Strádalové, obchodní a marketingové ředitelky Spa Hotel Thermal Karlovy Vary, a přednášky Jak se prodává čaj od Martina Nováka, obchodního ředitele společnosti Sonnentor. Marketingová témata byla doplněna také čistě on-line přednáškou zaměřenou na Focus groups v teorii od společnosti Omnicom Media Group. V čistě on-line formě proběhlo také představení Využití virtuální reality ve společnosti ŠKODA AUTO.

Mezi absolventy fakulty, kteří se do inovačního týdne zapojili, patří také Pavel Švanda, ředitel logistického centra CFS Česká Třebová, který přijel ukázat, jak podobné sklady fungují a s jakými problémy a výzvami se potýkají, a Jana Fučíková z Banky CREDITAS, která se studenty řešila praktické přístupy k investicím.

Inovační týden i tentokrát počítal s rozšířením aktivit akademické sféry. Po velkém úspěchu bakalářkového a diplomkového hackathonu z prvního #innoweeku přišla tentokrát jeho rozšířená verze. „Připravili jsme pro studenty, kteří v současné době dokončují své kvalifikační práce,  konkrétní tracky, ve kterých mohli řešit specifika spojená právě s dokončováním či samotnou obhajobou. Měli tak možnost například řešit metodické přístupy, kvalitativní i kvantitativní metody výzkumu či vyzkoušet si obhajobu nanečisto“, komentuje celou akci proděkan pro vědu, výzkum a doktorská studia, doc. Ing. Tomáš Kincl, Ph.D., který v průběhu akce odpovídal na konkrétní dotazy studentům kombinované formy studia prostřednictvím on-line přenosu. „V průběhu inovačního týdne jsme kromě hackathonu připravili také odborný diskusní panel na téma umělé inteligence a výuky, na kterém jsme mohli přivítat kolegyni Marzen Starnawskou z University of Warsaw. Anglická diskuse s kolegy i studenty o hrozbách i výzvách stále rychleji se vyvíjející umělé inteligence byla velmi inspirativní“, dodal proděkan Kincl.

Prostor pro přednášky a workshopy dostali také další pedagogové fakulty. Vedoucí Katedry společenských věd, Ing. Jiří Vopátek, Ph.D., ve své přednášce Státní rozpočet v rozkladu…co bude dál? představil strukturální problémy rozpočtu České republiky, PhDr. Jan Závodný Pospíšil, Ph.D. pak ve svém kapacitně limitovaném workshopu seznámil studenty se hrou Lego Serious Play.

Do organizace byli i tentokrát aktivně zapojeni také studenti fakulty, a to prostřednictvím volnočasových aktivit. Návštěvníci tak mohli využít antistresového koutku pod vedením Barbory Klempířové a jejího projektu ArtNoon, nebo se mohli zúčastnit simulace byznysového chování ve hrách Monopoly a Dostihy a sázky, které si pro studenty připravil spolek Business Crew.

Druhý inovační týden opět přinesl náhledy do praxe