Jak to funguje v praxi? Umělá inteligence a další náhledy do života firem v rámci inovačního týdne

Jakým způsobem využívají firmy v praxi generativní modely umělé inteligence? To byla hlavní myšlenková linka inovačního týdne, který od 6. do 10. listopadu 2023 přinesl dvacet akcí nejen pro studenty a zaměstnance Fakulty managementu, ale také pro širokou veřejnost a studenty středních škol v regionu. O tom, že zvolená témata zaujala řadu zájemců, svědčí také celková návštěvnost všech odborných akcí, která tentokrát atakovala hranici 700 návštěvníků, volnočasové aktivity pak rozšířily počet návštěvníků o dalších 300.

Přednášky, workshopy a exkurze i tentokrát oživily tradiční běh semestru. V #innovationweeku je běžná výuka pozastavena a prostor dostávají zástupci partnerských organizací a dalších společností, kteří se studenty probírají reálnou praxi. Díky tomu získávají všichni návštěvníci lepší představu o tom, jak se mohou teorie a praxe lišit.

Že umělá inteligence není nepřítel, ale dokonalý pomocník, který usnadňuje řadě odvětví a pracovních pozic čas, se mohli návštěvníci #innovationweeku přesvědčit v přednáškách Využití AI v interní komunikaci a HR od Ladislava Jelena a Terezy Ondráškové ze společnosti Coca Cola HBC Česko a Slovensko, Komplexní úvod do umělé inteligence si připravil Zdeněk Valut ze společnosti YDEAL, náhled do využití Umělé inteligence ve ŠKODA AUTO Tomáš Barczi ze společnosti ŠKODA AUTO a AI se částečně dotkl také David Jež ze společnosti E.ON v přednášce Datová analýza a Business Intelligence.

Témata dalších přednášek pak rozšiřovala teorii o velmi důležitý pohled na to, jak dané věci reálně fungují v praxi. O Úskalí leadershipu v praxi se tak zájemci dozvěděli od Vojtěcha Duby ze společnosti Oliversum, informace o důležitosti Ochrany osobních údajů si připravila Eva Cupáková z Úřadu pro ochranu osobních údajů a o tom, Jak se řídí cash-flow v největším e-shopu v České republice, se rozvykládal František Košina ze společnosti Alza.cz. Roman Grametbauer ze společnosti Philip Morris Česká Republika pak nabídl pohled na Udržitelnost a odpovědné podnikání, Josef Dundr a Ondřej Chlíbec z Partners Financial Services představili Finanční gramotnost v běžném životě a Den v roli finančního ředitele mezinárodní skupiny představil CFO průmyslově-technologického holdingu CZECHOSLOVAK GROUP, Zdeněk Jurák. Ilona Koláriková ze společnosti Hranipex si pak pro studenty Fakulty managementu připravila HR workshop Jak se připravit na pracovní pohovor a jak napsat CV a motivační dopis? a létající sládek, Aleš Dvořák ze společnosti Budějovický Budvar, přivezl oddychovější akci Pivo není jenom ležák. Pro studenty nejen třetích a pátých ročníků, kteří v současné době začínají zpracovávat své kvalifikační práce, byl připraven další díl bakalářkového a diplomkového hackathonu s názvem DOPIŠ TO!, během nějž získali cenné podněty pro literární rešerši, přípravu výzkumu a definování záměrů a výzkumných otázek pro své práce.

Kromě odborných přednášek a workshopů připravily partnerské organizace Fakulty managementu i tentokrát pohled tzv. přímo do centra dění během odborných exkurzí. Studenti tak mohli navštívit výrobní závod ŠKODA AUTO, kde pro ně kromě samotné exkurze byla připravena také anglická přednáška na téma Brand marketing, výrobní závod společnosti Coca-Cola HBC Česko a Slovensko a Centrum duševní rehabilitace v Berouně spadající pod holding Akeso.

Nedílnou součástí inovačního týdne byly také volnočasové aktivity připravené studentskými spolky Fakulty managementu. Na své si tak mohli přijít obdivovatelé světových kultur na akci Culture fest od studentského spolku Alfa Fí, široká veřejnost si pak mohla užít Podzim na Fakultě managementu od Fakultního kulturního spolku.